Friss

A Volvo üzemanyagcellás teherautókat tesztelték a Sarkkörön

Azt tudjuk és tapasztaljuk, hogy a közlekedés energetikája átalakulóban van és több lehetséges irányban fejlődhet. Azt sem állapíthatjuk meg még jelen pillanatban, hogy melyik lesz a “befutó”, több alternatív hajtásmód is versenyben van.

Személyautók és kisteherautók terén például az akkumulátoros vonal tört előre, de több cég is kísérletezik a hidrogénnel, mint üzemanyaggal. Ennek a felhasználása is kétféleképpen történhet: Mint alternatív üzemanyag, a belsőégésű motorokban illetve, üzemanyagcellákban. 

Egy nemrég megjelent hír szerint a Volvo eredményesen tesztelte az üzemanyagcellás hajtást extrém hideg (sarkvidéki) körülmények között teherjárművek esetében.

A hajtásmód előnye, hogy - a felhasználás helyén - csak némi vízpára kibocsátás történik.

A múlt évben lépett elő a Volvo ezzel a hajtással, ami alkalmas lehet hosszútávú közúti fuvarozás esetén is. Nem kell az akkumulátorokat tölteni, az üzemanyagcellák cseréje gyors. 

Hátránya persze a kiépítetlen infrastruktúra, a hidrogén ismert veszélyessége, stb.

De jelen esetben nem is ez lehetett a lényeg, hanem annak vizsgálata, hogy extrém hideg környezetben, a sarkkör környékén, a sarkkörön túl, hogy működik az erőforrás?

A havas, jeges, hideg környezetben is jól működtek a járművek, nem kellett számolni a hideg akkumulátorok kapacitás csökkenésével sem.



A Volvo teherautók, két üzemanyagcella használatával, mintegy 300 kW teljesítmény leadására képesek

Gazdaságossági számítások nem állnak rendelkezésre, kétségkívüli tény, hogy a hidrogén előállítható megújuló energiaforrásokból is, de jelenleg a leggazdaságosabb, ha földgázból nyerik vegyi úton.